Шановні батьки!

Ми хочемо вам нагадати, що такі чарівні слова, як «добрий день», «будь ласка», «дякую» і «вибачте» вперше чують вдома.

Також вдома діти вчаться бути чесними, пунктуальними, старанними, гарно ставитися до друзів,поважати старших і вчителів.

А ще вдома вони вчаться бути охайними, не розмовляти з набитим ротом і кидати сміття в урну.

Вдома  діти  вчаться бути організованими, доглядати за своїми речами і не чіпати чужого.

А ми в школі вчимо їх мові, математиці, історії, географії, фізиці і культурі, батьківське виховання ми лише доповнюємо, але не можемо його замінити.


Правило 1. Уважно ставтеся до дій ваших дітей у Всесвітній павутині:- Не відправляйте дітей в "вільне плавання" по Інтернету. Намагайтеся брати активну участь в спілкуванні дитини з Інтернетом, особливо на етапі освоєння.- Розмовляйте з дитиною про те, що нового для себе він дізнається за допомогою Інтернету і як вчасно попередити загрози. Діти в Інтернеті: поради для батьків

 


Правило 2. Інформуйте дитину про можливості і небезпеки, які несе в собі Мережа:- Поясніть дитині, що в Інтернеті, як і в житті, зустрічаються і "хороші" і "погані" люди. Поясніть, що, якщо дитина зіткнувся з негативом або насильством від іншого користувача Інтернету, йому потрібно повідомити про це близьким людям.- Навчіть дитину шукати потрібну йому інформацію і перевіряти її, в тому числі з вашою допомогою.- Навчіть дитину уважно ставитися до скачування платної інформації та отримання платних послуг з Інтернету, особливо шляхом відправки sms, щоб уникнути втрати грошей.- Складіть список корисних, цікавих, безпечних ресурсів, якими може користуватися ваша дитина, і порадьте їх використовувати.

Правило 3. Виберіть зручну форму контролю перебування дитини в Мережі:- Встановіть на ваш комп'ютер необхідне програмне забезпечення - рішення батьківського контролю, антивірус Касперського або Doctor Web.- Якщо ваша дитина - учень молодших класів і залишається часто вдома один, обмежте час його перебування в Інтернеті.- Якщо комп'ютер використовується всіма членами сім'ї, встановіть його в місці, доступному для всіх членів сім'ї, а не в кімнаті дитини.- Створюйте різні облікові записи на вашому комп'ютері для дорослих і дітей. Це допоможе не тільки убезпечити дитину, але і зберегти ваші особисті дані.- Регулярно відстежуйте ресурси, які відвідує ваша дитина. Прості настройки комп'ютера дозволять вам бути в курсі того, яку інформацію переглядали ваш син або дочка.

Правило 4. Регулярно підвищуйте рівень комп'ютерної грамотності, щоб знати, як забезпечити безпеку дітей:- Використовуйте зручні можливості підвищення рівня комп'ютерної та інтернет-грамотності, наприклад, відвідування курсів, читання спеціальної літератури, консультації з експертами.- Знайомте всіх членів вашої родини з базовими принципами безпечної роботи на комп'ютері та в Інтернеті.

Десять правил для батьків

/Files/images/pupils9.jpg

1. Любіть свою дитину.
Радійте її присутності, приймайте її такою, яка вона є, не ображайте, не принижуйте, не підривайте її впевненість в собі, не карайте несправедливо, не позбавляйте своєї довіри, дайте привід любити вас.

2. Охороняйте свою дитину.
Захищайте від фізичних і душевних небезпек, коли треба, жертвуючи своїми інтересами і ризикуючи своїм життям.

3. Будьте позитивним прикладом для своєї дитини.
Прищепіть повагу до традиційних цінностей, самі живіть згідно з ними. Нехай у вашій сім'ї побутують чесність, скромність. Порушення батьками подружньої вірності, безчестя — усе це неодмінно позначиться на моральному обличчі вашого сина чи доньки.

4. Пограйтеся зі своєю дитиною.
Приділяйте їй якомога більше часу, розмовляйте з нею, грайтеся так, як їй подобається, її гру сприймайте в серйоз.

5. Працюйте зі своєю дитиною.
Допомагайте їй, коли вона намагається брати участь у роботі вдома, в саду. Коли дитина підросте, долучайте її до всіх робіт по господарству.

6. Покажіть дитині можливість й межі людської свободи.
Дайте дитині можливість набути свого досвіду, навіть якщо це пов'язано з певним ризиком. Надмірна опіка призводить до того, що дитина нерідко стає соціальним інвалідом.

7. Привчайте дитину бути слухняною.
Батьки повинні стежити за поведінкою дитини і спрямовувати її так, щоб її дії не завдавали шкоди ані їй самій, ані іншим. Дитину треба заохочувати до додержання встановлених правил.

8. Давайте дитині можливість мати такі переживання, які вона цінуватиме у своїх спогадах.
Дитина «живиться», як і дорослий, переживаннями, що дають їй змогу орієнтуватись у подіях, ознайомитися з життям інших людей і з Навколишнім світом. Нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.

9. Дозвольте дитині набути життєвого досвіду. Хай навіть не безболісно, але самостійно.

10. Чекайте від дитини тільки таких міркувань та оцінок, на які вона здатна у своєму віці, за свого розвитку і життєвого досвіду.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ДІЙ НАСЕЛЕННЯ В РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛИХ ПРЕДМЕТІВ, ЯКІ МОЖУТЬ БУТИ ВИКОРИСТАНІ ДЛЯ ВЧИНЕННЯ ТЕРОРИСТИЧНОГО АКТУ

У разі виявлення підозрілого предмета, схожого на вибуховий пристрій, рекомендується: 

  • не торкатися до виявленого підозрілого предмета, не підходити й не пересувати його;
  • утримуватися від паління, використання засобів радіозв'язку, у тому числі й мобільного, поблизу даного предмета, не робити самостійних дій із підозрілим предметом;
  • за можливістю забезпечити охорону підозрілого предмета й небезпечної зони (під час охорони підозрілого предмета знаходитися за захисними спорудами чи предметами, вести спостереження);
  •    спробувати повідомити про виявлення підозрілого предмета інших осіб, які знаходяться поруч, забезпечити їх евакуацію з території, що прилягає до небезпечної зони;
  •    повідомити про небезпечну знахідку будь-який орган місцевої влади та чергові служби правоохоронних органів з наданням інформації про характерні ознаки ймовірного вибухового пристрою, місце його розташування, час виявлення та особу, яка його виявила. Дочекатися прибуття на місце виявлення небезпечної знахідки фахівців-піротехніків;
  •   намагатися максимально запам'ятати зовнішність, одяг осіб, які залишили предмет, їхній транспорт та номерні знаки.

 Основні характерні ознаки, що вказують на можливу належність підозрілого предмета до вибухового пристрою: 

  •    залишені в громадських місцях (транспорті) без нагляду валізи, пакунки, коробки тощо;
  •    зовнішня схожість предмета на боєприпаси, навчально-імітаційні, сигнальні, освітлювальні, піротехнічні вироби;
  •    наявність у предмета антени з радіоприймальним пристроєм;
  •    наявність у предмета годинникового механізму або електронного таймера,
  •    наявність у предмета запаху гасу, розчинника, пально-мастильних або хімічних матеріалів тощо;
  •    наявність у предмета елементів (деталей), що не відповідають їх прямому призначенню;
  •    наявність у дверях, вікнах будь-яких сторонніх підозрілих предметів, закріплених за допомогою дроту, ниток, важелів, шнурів тощо.
  •    Дії населення у разі вибуху (спрацювання вибухового пристрою)

    У разі вибуху(спрацювання вибухового пристрою) необхідно:

                негайно по телефону повідомити про подію правоохоронні (№ 102), аварійно-рятувальні (№ 101) та медичні (№ 103) служби;

                у разі можливості та за наявності необхідних знань і навичок надати першу медичну допомогу постраждалим;

                якщо вибух стався у приміщенні – обов'язково відкрити вікна і двері для провітрювання, оскільки продукти вибуху містять отруйні та шкідливі компоненти;

                дочекатись прибуття представників правоохоронних органів (аварійно-рятувальних служб) та у подальшому діяти за їх вказівками.

    Якщо в результаті вибуху важким предметомпритиснуло будь-яку частину тіла, необхідно:

                масажувати її для підтримання циркуляції крові;

                намагатись перебувати якомога довше при свідомості (читайте вірші, співайте пісні тощо);

                подавати сигнали всіма доступними засобами (мобільний телефон, стукіт по перекриттях та металевих предметах тощо).

    Слід пам'ятати, що одразу після повідомлення про вибух аварійно-рятувальними підрозділами розпочинаються роботи щодо визволення постраждалих з-під завалів. Під час аварійно-рятувальних робіт передбачено періодичні "хвилини тиші", коли зупиняється робота спеціального обладнання та приймаються сигнали про допомогу.

    У окремих випадках терористи використовують вибуховий пристрій у поєднанні з ємністю з хімічно або біологічно небезпечною речовиною. Хімічно та біологічно небезпечні речовини можуть також розповсюджуватись без допомоги вибухового пристрою (аерозольним шляхом, через речі масового використання тощо).

    У разі коли після вибуху (або раптово) з'являються хмара або різкий сторонній запах і такі ознаки нездужання в оточуючих людей, як запаморочення, нудота, слабкість у суглобах і кінцівках тощо, необхідно:

                негайно залишити місце забруднення, орієнтуючись на погодні умови та фізичні властивості хмари (у разі її наявності);

                негайно по телефону повідомити про подію правоохоронні (№ 102), аварійно-рятувальні (№ 101) та медичні (№ 103) служби;

                у разі коли покинути місце забруднення неможливо, вжити заходів для захисту органів дихання і шкіри підручними засобами (застебнути одяг, закрити обличчя, закрити органи дихання вологою тканиною);

                після виходу з місця зараження негайно звернутись до медичних закладів.

  •  

    Рекомендації щодо дій населення
    в разі виникнення надзвичайних ситуацій або подій наоб'єктах

    Рекомендації щодо дій населення в разі виникнення надзвичайної ситуації або події у громадському транспорті (автобусі, тролейбусі, трамваї,маршрутному таксі):

     

    негайно вийти із салону транспорту через вхідні (вихідні) двері, у разі неможливості відкрити двері залишити салон через аварійні виходи (вибити скло та очистити рами вікон від його уламків);

    під час евакуації з транспорту зберігати спокій, надавати допомогу пасажирам із дітьми, жінкам, людям похилого віку, інвалідам;

    *зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (адресу, район), де виникла надзвичайна ситуація або подія;

    *після виходу з місця надзвичайної ситуації або події залишатися у безпечному місці для отримання першої лікарської медичної допомоги (за необхідності) та надання інформації працівникам правоохоронних органів щодо ймовірних причин виникнення надзвичайної ситуації або події; надавати першу медичну допомогу постраждалим (по можливості).

     

    Рекомендації щодо дій населення в разі виникнення надзвичайної ситуації або події на залізничному транспорті:

     

    *під час екстренної евакуації з вагона в разі виникнення надзвичайної ситуації або події зберігати спокій, із собою брати тільки необхідні речі (документи, гроші, одяг), великі речі залишати у вагоні, тому що вони можуть призвести до затримки здійснення евакуації;

    *надавати допомогу пасажирам із дітьми, жінкам, людям похилого віку, інвалідам;

    *під час поштовхів (ударів) доцільно триматися за виступи полиць й інші нерухомі частини вагона або згрупуватися, прикриваючи голову руками, щоб уникнути травм; при перевертанні вагона міцно триматися руками, упертися ногами у верхню полицю, стіну тощо, закриваючи очі, щоб у них не потрапили уламки скла, дитину притиснути до себе обличчям, прикриваючи їй голову своїми руками;

    *після зупинки вагона оглянути й визначити шляхи евакуації; якщо немає небезпеки пожежі, не поспішати вибиратися; спробувати попередити паніку серед пасажирів; виходити з вагона по одному, пропускаючи вперед дітей, жінок, людей похилого віку, інвалідів; брати з собою лише документи, гроші та необхідний одяг; залишаючи особисті речі у вагоні, по можливісті забезпечити охорону з однієї-двох осіб;

    *під час евакуації через бокові двері та аварійні виходи бути уважним та обережним, щоб не потрапити під зустрічний потяг;

    *під час перекидання чи пошкодження вагона вибиратися тільки через вікна, опустивши фрамуги або вибити будь-яким способом скло, попередньо очистивши рами від його уламків; при можливості дітей і постраждалих виносити на руках;

    *зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (станція або ділянка між залізничними станціями), де виникла надзвичайна ситуація або подія;

    *до приїзду медичної служби надавати першу медичну допомогу постраждалим (поможливості).

    Рекомендації щодо дій населення
    в разі отримання інформації
    про 
    загрозу вчинення терористичного акту

    1. При отриманні інформації по телефону, рекомендується:

    •    не класти передчасно слухавку;
    •    з'ясувати вимоги аноніма та інформацію щодо характеру загрози;
    •    уважно вислухати і по можливості записати вимоги;
    •    спробувати під час розмови визначити стать, вік, особливості мови особи, яка зателефонувала;
    •    запропонувати повторити вимоги, поставити уточнювальні запитання щодо характеру загрози, місце й час її реалізації, мотивувати аноніма надати якнайбільше інформації про вчинення терористичного акту;
    •    установити мотиви дій аноніма, поставити запитання про цілі, які переслідує анонім, запропонувати інші шляхи вирішення його вимог;
    •    обов'язково звернути увагу на фонові звуки (шум вулиці, машин, які проїжджають, музику, звуки), що допоможе в подальшому визначити місце, звідки здійснено дзвінок);
    •    закінчуючи розмову з анонімом, повторити основні моменти бесіди з ним, після завершення розмови повідомити про загрозу вчинення терористичного акту в правоохоронні органи, не розширювати коло осіб, які знають про погрозу.

    2. При отриманні інформації поштою, рекомендується:

    •    поводитися максимально обережно з посланням;
    •    обов'язково зберігати послання з усіма матеріалами (лист із текстом, будь-які вкладення, конверт і обгортку тощо);
    •    не зшивати, не склеювати, не робити написи, не підкреслювати і не обводити окремі місця;
    •    повідомити про загрозу в правоохоронні органи та передати їм анонімні матеріали;
    •    не розширювати коло осіб, які знають про загрозу й передачу матеріалів у правоохоронні органи.

    Рекомендації щодо дій населення
    в разі виникнення надзвичайної ситуації або події
    у місцях масового перебування людей

    У разі виникнення надзвичайної ситуації або події у місці масового перебування людей рекомендується:

    *зателефонувати до компетентних органів та вказати місце (адресу, район), де виникла надзвичайна ситуація або подія;

    *спробувати вибратися з натовпу людей, за неможливості цього зробити – рухатися разом із натовпом;

    *дотримуватися загальної швидкості руху натовпу, не штовхатися, не тиснути на людей, які йдуть попереду; по можливості стримувати поштовхи ззаду й збоку; примусити найнеспокійніших людей дотримуватися порядку (пропустіть уперед себе);

    *зняти за можливістю довгий, занадто вільний, із металевими деталями одяг, а також усе, що може стиснути шию (шнурівку куртки, краватку, шарф, медальйон на шнурку, коштовності, біжутерію);

    *зігнути руки у ліктях, кулаки спрямувати вгору або зчепити долоні в замок перед грудьми — так ви зможете захистити грудну клітину;

    *спробувати вибратися з натовпу разом із людьми, які ведуть себе спокійно (вишикуватися клином, усередині розмістити дітей і жінок, розсуваючи натовп, рухатися з нього); заздалегідь оцінити напрямок і цілеспрямовано йти в ньому;

    *не намагатися чинити опір стихійному руху натовпу, чіплятися (хапатися) за стіни, ліхтарні стовпи, дерева тощо; триматися далі від скляних вітрин, сітчастих огорож і т.п.;

    *притиснути особисті речі (парасольку, сумку тощо) до тіла; рухатися у натовпі, не нахилятися та не піднімати речі (сумки, гроші тощо), які впали;

    *впевнено триматися на ногах, падіння всередині натовпу небезпечно для життя, в разі падіння не думати про свій одяг або сумку, зігнути руки й ноги, захистити голову руками, а живіт — зігнувши й підтягнувши ноги до тулуба; швидко спробувати впертися руками і однією ногою в землю й різко піднятися по ходу руху людей;

    *якщо не вийде відразу встати — не панікувати, повторити свої спроби декілька разів;

    *не наближатися до груп осіб, які поводять себе особливо агресивно; не реагувати на події, сутички, які трапляються поряд із вами;

    *якщо з вами дитина, посадити її на плечі та просуватися далі, а якщо вас двоє – повернутися обличчям один до одного, створивши зі своїх тіл і рук захисну капсулу для дитини, і просуватися далі;

    *вибратися у безпечне місце, оглянути територію навколо себе, оцінити ситуацію та залишатися там для отримання першої лікарської медичної допомоги (за необхідності) та надання інформації працівникам правоохоронних органів;

    *надавати першу медичну допомогу постраждалим (по можливості).

Налагоджуємо взаємини з дитиною в  сім'ї

Рекомендації для батьків

  •    Проводьте якомога більше часу разом із дитиною, зокрема на вихідних. Вона має відчувати вашу любов, усвідомлювати свою потребу в сім'ї. Намагайтеся частіше спілкуватися з дитиною, обговорювати її дозвілля, навчання, разом розв'язувати проблеми, мріяти тощо.
  •    Якомога частіше обіймайте дитину: фахівці рекомендують робити це не мен­ше, ніж вісім разів на день.
  •    Налагоджуйте довірливі та гармонійні взаємини з дитиною, емоційно наси­чуйте ваше спілкування з нею.
  •    Створіть сімейний затишок в оселі, долучайте до цього дитину, разом із нею плекайте позитивну атмосферу у вашому домі.
  •    Висловлюйте дитині свої щирі почуття до неї. Вона має знати, що її люблять, відчувати вашу любов.
  •    Оберігайте дитину від стресових ситуацій. Наприклад, якщо хтось із родини, кого дитина дуже чекає, затримується, попередьте її про це, підготуйте до того, що доведеться зачекати, аби запобігти появі в неї стресу від такого очі­кування.
  •    Цікавтеся щоденним життям дитини (її навчанням, дозвіллям). Будьте уваж­ними до її захоплень.
  •    Сприймайте свою дитину такою, яка вона є. Прислухайтеся до її прохань. Ди­тина в дистантній сім'ї є дуже вразливою та нерішучою, тож надзвичайно важливо виокремлювати час, щоб вислухати та зрозуміти її.