Науково-методична проблемна тема, над якою працює психологічна служба:

"Формування і розвиток особистості дитини, створення психолого-педагогічних умов для розвитку здібностей кожного учня"

Форми роботи шкільного психолога з учителями:
*виступи на педагогічних радах;
*лекторії для вчителів; 
*індивідуальні консультації; 
*психолого-педагогічні консиліуми; 
*ознайомлення з психологічною та психолого-педагогічною літературою. 


Форми роботи шкільного психолога з батьками: 
*психологічні лекторії;
*бесіди(колективні, індивідуальні); 
*виступи на батьківських зборах ;
*індивідуальні консультації батьків -психологічні тренінги; 
*відеолекторії; 
*круглий стіл(діалог із групою батьків, діти яких мають подібні проблеми. 


Форми роботи шкільного психолога з учнями
*психодіагностична діяльність -розвивальна й консультативна робота зі школярами (індивідуальна і групова); 
*аналітична діяльність; 
*просвітницька робота (виховні бесіди, виховні години, відкриті загальношкільні виховні години, години спілкування).

Контактна інформація для учасників освітнього процесу

Міністерство інформує, що держава гарантує кожному громадянину право на отримання безоплатної правової допомоги. Для отримання такої допомоги варто зателефонувати за номером Єдиного контакт-центру 0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Важливо: діти мають право безоплатно отримати послуги адвоката (складання заяв, представництво в суді).

 

Рівненський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги

https://www.legalaid.gov.ua/tsentry/rivnenskyj-mistsevyj-tsentr-z-nadannya-bezoplatnoyi-vtorynnoyi-pravovoyi-dopomogy/

м. Рівне,вул. Кавказька 7,Рівненська область, 33013

Телефон: (097) 313-20-44

Телефон: (0362) 26-08-40

Email: rivne1.rivne@legalaid.rv.ua

ЧАС РОБОТИ

Понеділок-П’ятниця09.00-18.00

Обідня перерва13:00- 13:45

Субота-Неділя     Вихідний

Сарненський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги

Контакти центру

https://www.legalaid.gov.ua/tsentry/sarnenskyj-mistsevyj-tsentr-z-nadannya-bezoplatnoyi-vtorynnoyi-pravovoyi-dopomogy/

вул. Суворова, 8 м. Сарни, Рівненська область, 34502

Телефон: (067) 856-74-35

Телефон: (03655) 3-22-20

Email: sarny.rivne@legalaid.rv.ua

ЧАС РОБОТИ

Понеділок-П’ятниця09.00-18.00

Обідня перерва13:00-13:45

Субота-Неділя     Вихідний

Контактна інформація про керівників та педагогічних працівників закладу освіти, до яких можуть звертатися учасники освітнього процесу для оперативного вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини;

 

Директор школи                  Корень Г.В.               моб.тел. 0964362123

Заступник директора           Примак І.В.               моб.тел. 0966574171

Практичний психолог          Зелінська О.І.           моб.тел. 0988374341

 

номер телефону 1547 Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства;

телефонні номери Національної дитячої “гарячої“ лінії 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З ПРИПИНЕННЯ ПОСТІЙНИХ СВАРОК І БІЙОК МІЖ ДІТЬМИ

1. Уникайте заступатися за одного з дітей. Не давайте їм найменшого приводу відчути вашу значимість у самій бійці. Відмовтеся від ролі судді, прокурора або адвоката. Перестаньте карати «винного» і втішати «безвинного». Якщо ви відчуєте, що хтось може серйозно постраждати, то вплиньте на ситуацію: відведіть кожного в окреме місце, щоб вони зменшили свій запал.

2. Заспокойте дітей, що б’ються. Присядьте, якщо необхідно, щоб порівнятися з ними. Лагідно торкніться до них. Примирливо подивіться на кожного, не засуджуючи і не сердячись ні на кого. Якщо вони  б’ються за іграшку, почекайте, поки вони заспокояться, простягніть руку до предмета, за який вони б’ються, і скажіть: «Ви знову одержите цю іграшку, коли вирішите, як поділити її, щоб ніхто не був скривджений». Потім вийдіть разом з іграшкою, і нехай вони самі розберуться в усьому. Немає необхідності залякувати їх, щоб зупинити бійку. Уникайте таких фраз: «Ваші бійки просто виводять мене із себе!»

3. Опишіть словами те, що ви бачите під час бійки. Коли ви звертаєтесь, не засуджуючи учасників бійки, то це дозволяє дитині самій зрозуміти, що, можливо, вона щось робить не так. Ви доносите до її свідомості загальну подію, що відбувається. Якщо вона самостійно усвідомлює те, що робить, то може за бажанням, вибрати, чи варто їй продовжити бійку. Якщо ж ви будете це робити з відтінком осуду, діти займуть оборонну позицію.

4. Поставтеся з розумінням і співчуттям до їхньої злості по відношенню один до одного, не заперечуючи і не намагаючись урезонити це почуття. Наприклад, якщо ваша дитина говорить: «Я ненавиджу свого брата!», то відреагуйте так: «Зараз можна зрозуміти твою злість», замість слів: «Хіба можна ненавидіти свого брата? Дуже недобре говорити такі речі!» Почуття, до яких відносяться з розумінням і співпереживанням, втрачають свою силу. Вони втрачають свій руйнівний заряд. Допоможіть дитині осмислити, через що вона злиться, і підведіть її до того, щоб вона сама висловила свої почуття.

5. Допоможіть дітям домовитись так, щоб обидві сторони залишилися при своїх інтересах. Направте їх по шляху мирних переговорів. Наголосіть на тому, що бійка справі не допоможе. Допоможіть дітям дійти згоди. Направте суперечку в таке русло, щоб кожний з її учасників одержав свою вигоду. Компроміс у цій справі – неефективний вихід з положення. У більшості випадків він залишає обидві сторони незадоволеними. Не робіть спроб домовитися в той час, коли вони зляться один на одного. Нічого не вийде. Якщо ж вони почнуть знову злитися, поверніться до пунктів 3 і 4, дайте коментар, що відбувається, і поставтеся до їхньої злості з розумінням, і тільки тоді, коли їхня злість припиниться, знову переходьте до переговорів.

 

6. Якщо бійка викликає у вас надто велике занепокоєння, то вийдіть з кімнати і … прогуляйтеся. Переконайтеся в тому, що ви йдете з кімнати не в пориві злості і не грюкаючи дверима. Робіть це без попередження. Не слід кидати такі слова: «Мені набридли ваші постійні сварки і бійки! Я іду!» При такій реакції діти відчувають тільки провину або починають розуміти, що за допомогою бійки вони якоюсь мірою можуть маніпулювати вашими діями.

 

  • ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

    ЧОМУ ДІТИ ТАК ХВИЛЮЮТЬСЯ?

  • Сумнів у повноті та міцності знань.

  • Стрес незнайомої ситуації.

  • Стрес відповідальності перед батьками і школою.

  • Сумнів у власних здібностях: у логічному мисленні, умінні аналізувати, концентрації і розподілу уваги

  • ОСОБИСТІСНІ ТА ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ:

  • тривожність;                      * стомлюваність;                 * невпевненість у собі.

  • ЧИМ ВИ МОЖЕТЕ ДОПОМОГТИ СВОЇЙ ДИТИНІ

    В СКЛАДНИЙ ПЕРІОД СКЛАДАННЯ ДПА?

  • Володінням інформації про процес проведення іспиту.

  • Розумінням і підтримкою, любов’ю і вірою в її сили.

  • Відмовтеся від закидів, довіряйте дитині.

  • Якщо дитина хоче працювати під музику, не треба цьому перешкоджати, тільки домовтеся, щоб це була музика без слів.

  • ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО ДПА

  • Не тривожтеся про кількість балів, яку ваша дитина отримає під час іспитів. Поясніть їй, що кількість балів не є показником її можливостей.

  • Не підвищуйте тривожність дитини напередодні ДПА, бо це негативно позначиться на результатах тестування.
    Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно «зірватися».

  • Забезпечте вдома зручне місце для занять і слідкуйте, щоб дитині ніхто не заважав.

  • Допоможіть дитині розподілити теми підготовки по днях.

  • Ознайомтеся з методикою підготовки до тестування та ознайомте з нею дитину. Не має сенсу зазубрювати весь фактичний матеріал, достатньо переглянути ключові моменти і вловити зміст і логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки і таблиці, впорядковуючи досліджуваний матеріал за планом. Якщо дитина не вміє, покажіть їй, як це робиться на практиці. Основні формули і визначення можна виписати на листочках і повісити над письмовим столом, над ліжком. Підготуйте різні варіанти тестових завдань з предмету (зараз існує безліч різних збірників тестових завдань). Велике значення має тренування дитини саме з тестування, адже ця форма відрізняється від звичних йому письмових та усних іспитів.

  • Привчайте дитину орієнтуватися в часі та вміти його розподіляти.

  • Підбадьорюйте дитину, підвищуйте її упевненість в собі.

  • Контролюйте режим підготовки до  ДПА, не допускайте перевантажень.

  • Зверніть увагу на харчування дитини. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага тощо стимулюють роботу головного мозку.

  • Напередодні ДПА забезпечте дитині повноцінний відпочинок. Вона має відпочити і добре виспатися.

  • Не критикуйте дитину за незадовiльнi результати оцінювання.

  • ЯК ПІДТРИМАТИ СВОЮ ДИТИНУ?

    ( психологічні поради батькам)

         Шановні батьки, психологічна підтримка - це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час здачі ДПА. Досить часто ми створюємо ситуацію залежності у своєї дитини, на кшталт, - «якщо ти …, то…», нав’язуємо нереальні стандарти, суперництво із ровесниками, - «подивись, як інші стараються…» тощо.

         Водночас справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину - значить вірити в неї. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особи долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають нагоду продемонструвати дитині своє задоволення від її досягнень або зусиль.

         Інший шлях - навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!».

         Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне:

    • забути про минулі невдачі своєї дитини;

    • допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;

    • пам'ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.

         Існують слова, які особливо підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш це дуже добре» тощо. Підтримувати можна також за допомогою дотиків, сумісних дій, тощо..

         Пам'ятайте, основні правила психологічної підтримки, які є особливо важливими в період підготовки до іспиту:

    • приділіть дитині увагу (цікавтеся її настроєм, станом здоров'я, проявляйте турботу про її потреби).

    • забезпечте Вашій дитині місце для роботи, прослідкуйте, щоб ніхто із домашніх їй не заважав.

    • контролюйте режим підготовки випускника, не допускайте перевантажень, пояснюйте, що обов’язково необхідно робити перерви, змінювати види занять.

    • ранкова зарядка, спорт, прогулянки, не повинні бути виключеними із щоденного графіка під час підготовки до здачі тестів.

    • зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів. Пам’ятайте, що такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага тощо стимулюють роботу головного мозку. При цьому не зловживайте солодощами і борошняним виробами.

    • залиште для дитини на період іспитів мінімальний перелік домашніх обов'язків, давайте їй зрозуміти, що оберігаєте її.

    • допоможіть дитині розподілити час підготовки відповідно до певних тем. Дуже важливо для дитини навчитися робити певні схематичні нотатки, візуально впорядковувати матеріал. Основні формули, положення можна виписати на листочки і повісити у різних куточках вашого дому.

    • придбайте різноманітні тренінгові матеріали по тестуванню.

           Велике значення має щоденне тренування дитини практично працювати із тестами.

    • вчіть дитину правильно орієнтуватися у часі і розподіляти свій час.

    • виражайте готовність допомогти і допомагайте в різних питаннях підготовки.

    • розказуйте про свій досвід здачі іспитів, де це доречно. 

    ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ

    Як навчитись психологічно готувати себе до відповідальної події?

    Пропонуємо рекомендації, які дадуть вам змогу успішно справитись із завданням.

    Оціни, що найбільше тебе лякає в процедурі ДПА? Склади список тих труднощів, із якими, на твою думку, тобі доведеться стикнутись. Це допоможе розібратись в проблемах і в їх усвідомленні тобою.

    Пригадай, чи була у тебе на попередніх етапах схожа трудність? Чи вдавалось тобі справитися з нею? Подумай, що б ти зробив по-іншому. Що саме з цього позитивного досвіду тобі допомогло б і цього разу.

    Усвідом, хто б міг допомогти тобі в підготовці до ДПА: батьки, друзі, Інтернет, викладачі чи хтось інший. Проявляй ініціативу у спілкуванні з приводу майбутньої події.

    Особливу увагу приділяй створенню комфортної домашньої обстановки: створи для себе зручне місце для занять, яке б стимулювало тебе до набуття знань.

    Приділи необхідну увагу вивченню інструкцій по проведенню та обробці матеріалів ДПА, що допоможе тобі уникнути зайвих труднощів.

    Якщо ти відчуваєш, що боїшся отримати бали, які тебе можуть не задовольнити, то постарайся зрозуміти, що сама по собі ця тривога може мати позитивний результат, оскільки допомагає підвищити активність та саморегуляцію.

    Використовуй такі формули для самонавіювання:

    *Я впевнено здам ДПА.

    *Я впевнено та спокійно справлюсь із завданнями.