Вітаємо на сторінці
практичного психолога та соціального педагога!!!
Якщо Ви невпевнені у собі, Вам важко адаптуватися до нового колективу, відчуваєте складнощі у спілкуванні з батьками,
вчителями чи друзями і маєте бажання розібратися у складних життєвих ситуаціях – запрошуємо Вас до практичного психолога.
Організація діяльності соціально-психологічної служби в системі освіти України забезпечується практичним психологом та соціальним педагогом і здійснюється на основі законів та інших нормативно - правових документів України.
Науково-методична проблемна тема, над якою працює психологічна служба:
"Формування і розвиток особистості дитини, створення психолого-педагогічних умов для розвитку здібностей кожного учня"
Форми роботи шкільного психолога з учителями:
*виступи на педагогічних радах;
*лекторії для вчителів;
*індивідуальні консультації;
*психолого-педагогічні консиліуми;
*ознайомлення з психологічною та психолого-педагогічною літературою.
Форми роботи шкільного психолога з батьками:
*психологічні лекторії;
*бесіди(колективні, індивідуальні);
*виступи на батьківських зборах ;
*індивідуальні консультації батьків -психологічні тренінги;
*відеолекторії;
*круглий стіл(діалог із групою батьків, діти яких мають подібні проблеми.
Форми роботи шкільного психолога з учнями
*психодіагностична діяльність -розвивальна й консультативна робота зі школярами (індивідуальна і групова);
*аналітична діяльність;
*просвітницька робота (виховні бесіди, виховні години, відкриті загальношкільні виховні години, години спілкування).
Нормативно-правові документи, які регламентують діяльність соціально-психологічної служби в системі освіти
1. Етичний кодекс практичного психолога
https://upsihologa.com.ua/etychnyi_kodeks_psyhologa.html
2. Етичний кодекс соціального педагога
https://lanset.ucoz.ru/publ/6-1-0-24
3. Декларація прав людини
4. Конвенція прав людини
akon2.rada.gov.ua/laws/show/995_021
Закони України
1. Закон України «Про освіту» (від 23.05.1991 р. № 1060-ХП)
zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12
2. Закон України «Про загальну середню освіту» (від 13.05.1999 р. № 651-XIV)
zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12
3. Закон України «Про позашкільну освіту (від 22.06.2000 р. № 1841-III)
zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1841-14
4. Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (від 11.01.05) >
zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2342-15
5. Конституція України.
zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12
Постанови Кабміну
1. Постанова КМУ «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків» (від 05.04.94 за № 226)
zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12
2. Постанова Кабміну України «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним, педагогічним, науково-педагогічним працівникам освіти та науковим працівникам» (від 14.04.97 за №346) , навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків» (від 05.04.94 за № 226)
www.bs-staff.com.ua/pb_kd/1058_258_12.html
3. Постанова Кабміну України про «Порядок виплати надбавок за вислугу років педагогічним та науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти» (від 31.01.01 за №78)
www.gua.convdocs.org/docs/1347/index-63062.html
4. Постанова КМУ»Про перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників» (від 26.04.03 № 632)
on2.docdat.com/docs/4444866/index-39491.html
Накази Міністерства освіти і науки України
1. Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ від 03.05.1999 р. № 127)erun:yes'> , навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків» (від 05.04.94 за № 226) .
osvita.ua/legislation/Ser_osv/3076/
2. Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ від 07.06.2001 р. № 439) s'> , навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків» (від 05.04.94 за № 226)
te.zavantag.com/docs/656/index-14596.html
3. Про затвердження Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (наказ від 15.08.2000 р. № 386)
www.studfiles.ru/preview/3284201/
4. Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України (лист від 27.08.2000 р. № 1/9-352)
search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MUS424.html
5. Про зарахування часу роботи на посаді «психолог» до стажу педагогічної роботи практичних психологів загальноосвітніх та інших навчальних закладів (лист від 18.05.2001 р. № 1/9-193)
6. Про атестацію практичних психологів (соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів та центрів практичної психології і соціальної роботи (лист від 13.12.2001 р. № 1/9-439)
7. Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (наказ від 19.10.2001р. №691)
search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MUS832.html
8. Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (наказ від 20.04.2001 р. № 330)
www.uazakon.com/document/spart30/inx30258.htm
9. Про виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України з питання «Про стан і перспективи розвитку психологічної служби системи освіти України» (наказ від 12.05.2004 р. № 386)
lib2.podelise.ru/docs/16435/index-7967-36.html
10. Про затвердження «Стратегії розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2008 р.» (наказ від 17.09.2004 р. № 734)
www.studfiles.ru/preview/3284236/
11. Про визначення порядку присвоєння педагогічних звань педагогічним працівникам (наказ від 04.07.2005 р. № 396)
zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0754-05
12. Про освітній та кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів (лист від 08.12.2005 р. № 1/9-701)
www.studfiles.ru/preview/3284238/
13. Про затвердження умов проведення всеукраїнського конкурсу «Кращий працівник психологічної служби системи освіти» (наказ від 27.12.2005 р. №767)
uazakon.com/documents/date_9y/pg_ipnoxw.htm
14. Наказ МОН України № 844 від 25.12.2006 «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми»
lib.exdat.com/docs/404/index-34785-9.html
Листи Міністерства освіти і науки України
1. Лист МОН України № 864 від 28.12.2006 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»
search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MUS5117.html
2. Лист МОН України № 1/9-479 від 15.08.07 «Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів»
zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0687-09
3. Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України (від 27.08.2000 за №1/9-352)
4. Про зарахування стажу роботи на посаді «Психолог» до стажу педагогічної роботи практичного психолога (від 18.05.01 за № 1/9-193)
https://www.studfiles.ru/preview/3284193/
5. Про освітній та кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів (від 08.12.05 за №1/9-701)
da.coolreferat.com.ua/nuda/pro-osvitnij-ta-kvalifikacijnij-rivene-praktichnih-psihologiv/main.html
6. Про тривалість робочого тижня практичних психологів, соціальних педагогів (від 27.11.2000за№109)
ukrmodno.com.ua/health/pro-trivaliste-robochogo-tijnya-praktichnih-psihologiv-sociale/main.html
7. Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів (від 15.08.07 за № 1/9-479
Інші нормативні і методичні матеріали Міністерства освіти і науки України, обласних, районних та міських ланок освіти.
Посадові обов'язки
Психолог :
- Бере участь в організації навчало-виховної роботи, спрямованої на забезпечення умов для особистісного розвитку учнів, збереження їхнього повноцінного психічного здоров’я.
- Зберігає професійну таємницю, не розповсюджує відомостей, що отримані в процесі діагностичної і колекційної роботи, якщо це може завдати шкоди дитині чи її оточенню.
- Проводить семінари та консультації для педагогічного складу з питань психологічних аспектів розвитку, навчання та виховання учнів.
- Будує свою діяльність на засадах довіри в тісній взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.
- Здійснює планування, виходячи з норм практичної психологічної роботи з учнями.
- У процесі роботи практичний психолог суворо дотримується вимог методик та Етичного кодексу психолога
Соціальний педагог:
- Вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку вихованців, учнів, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому, молодіжних та дитячих громадських організацій; досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу соціального середовища та джерела негативного впливу на вихованців, учнів.
- Прогнозує на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості вихованця, учня чи групи; прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості.
- Дає рекомендації вихованцям, учням, батькам або особам, які їх замінюють, педагогам та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим і молодіжним громадським організаціям, вихованцям, учням, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах.
- Сприяє захисту прав вихованців, учнів, представляє їхні інтереси у службі у справах дітей, у правоохоронних та судових органах.
- Бере участь у формуванні навичок дотримання норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяє попередженню негативних явищ серед вихованців, учнів.
- Надає соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб вихованців і учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій вихованців, учнів; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді.
Соціально-психологічна служба
Соціально-психологічна служба діє відповідно до статей 21,23 Закону України « Про освіту» та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 року №616, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 23.07.2009 року за №687/16703.
Основною метою діяльності соціально-психологічної служби Сарненського ліцею№2 є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захисту психічного здоров’я та соціального благополуччя усіх його учасників : учнів, вчителів, батьків.
Завдання соціально-психологічної служби Сарненського ліцею №2:
- Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку особистості;
- Надання допомоги адміністрації в управлінні процесом розвитку навчально-виховного процесу;
- Забезпечення психологічного супроводу особистості дитини на всіх етапах її розвитку;
- Постійний зв'язок із зовнішнім середовищем – найважливішим чинником, який визначає зміст діяльності загальноосвітньої школи та психологічної служби.
Соціальний педагог – це спеціаліст з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю,дорослими – покликаний створювати сприятливі соціальні навчально-виховні умови для розвитку і соціалізації особистості.
Мета діяльності соціального педагога в навчальному закладі : зберегти психічне, психофізіологічне здоров’я, попередити та подолати будь-які форми психічного насилля дітей в учнівському середовищі.
Завдання соціального педагога :
- Здійснювати комплекс заходів з виховання, навчання, розвитку і соціального захисту особистості в закладах і за місцем проживанням;
- Вивчати умови життя дітей, які потрапили в складні життєві обставини;
- Виявляти інтереси і потреби, труднощі і проблеми, конфліктні ситуації, відхилення у поведінці учнів, своєчасно надавати їм соціальну допомогу і підтримку;
- Здійснювати індивідуальну роботу з підлітками, що вимагають особливої педагогічної уваги;
- Проводити профілактичні заходи для учнів школи;
- Співпрацював з вчителями, батьками, спеціалістами соціальних служб для надання учням, які потребують опіки і догляду, хто потрапив у складні життєві обставини.
Функції соціального педагога:
- Діагностична
- Прогностична
- Комунікативна
- Організаційно-методична
- Захисна